Oversigt

I FOA Kommunikation vil vi forstå vores målgruppers digitale adfærd og præferencer, så vi kan tilbyde dem det bedste produkt. 

Vi er i gang med en rivende og ambitiøs digital omstilling, som du kan blive en vigtig del af. Den 1. januar 2025 lukker vi ned for den trykte udgave af vores prisvindende fagblad for at udkomme 100 procent digital. Hvis du kan se, hvad vores journalistik og kommunikation skal kunne for at være relevante for FOAs målgrupper, så er du måske vores næste kollega. 

FOA Kommunikation søger en digital analytiker, der kan hjælpe med at udfolde vores digitale potentialer på alle FOAs online platforme. Du bliver en nøglespiller, som sætter os i stand til at forstå vores målgrupper bedre, øge relevansen for dem og skabe digital vækst. Du bliver en del af Design & Digital-teamet, men du vil have et tæt samarbejde med fagbladets redaktion og marketing. 

Dine opgaver bliver at:

  • Levere indsigter, analyser og visualiseringer til videreudvikling af FOAs digitale platforme.
  • Identificere vækstpotentialer for fagbladetfoa.dk, foa.dk og FOAs nyhedsbreve i forhold til rekruttering og fastholdelse.
  • Opsætte og vedligeholde digitale dashboards, der gør os relevante for målgrupperne.
  • Identificere nye segmenter for vores nyhedsbreve og hjælpe med at udvikle dem, så brugerne får et produkt, de ikke kan undvære. 
  • Sikre datakvalitet og trimme vores mål.

Dine kompetencer:

  • Du har dataanalytiske evner og flere års erfaring med at arbejde med digital adfærd og målgrupper. Du kan se mønstre i data og formår at omsætte dem til konkrete handlinger, som du sammen med dine kolleger på redaktionen, i det digitale team eller marketing kan løbe videre med.
  • Du synes, at kommunikation og digital journalistik er vigtig, og du har holdninger til, hvordan medier og journalister arbejder.
  • Du har flyvende i Google Analytics 4, Google Search Console og Google Tag Manager. Hvis du også har erfaring med Siteimprove eller Monsido, er det en fordel.
  • Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse. Men det kan også være, at du har erfaring fra et digitalt mediehus eller bureau. Hvis du har en anden relevant baggrund/erfaring, så hører vi også gerne fra dig.
  • Du elsker at arbejde med tal og analyser, og du bliver motiveret af højere åbningsprocenter i nyhedsbreve eller digital journalistik, der bliver læst til bunds.
  • Hvis du har erfaring med CRO (Conversion Rate Optimization) er det et ekstra plus. 
  • Du er nysgerrig, har mange ideer og er god til at spille dine kolleger bedre.

Løn- og ansættelsesvilkår:

  • Du får ni nære kolleger i Design & Digital-teamet, men vi er en afdeling, der arbejder sammen på kryds og tværs, så du kommer helt sikkert også til at lære resten af flokken at kende. Vores arbejdsmiljø er kendetegnet ved engagement, hjælpsomhed og humor. Det skal være sjovt at gå på arbejde – også når der er travlt.
  • Løn- og ansættelsesvilkår aftales i overensstemmelse med intern overenskomst med en månedlig grundløn på løntrin 41. Du ansættes med rådighedsforpligtelse på gennemsnitligt 12 timer om måneden, der honoreres oveni. Derudover er der mulighed for forhandling af evt. kvalifikationstillæg. Vi har 14% pension, 3,61% fritvalg og efter et års ansættelse optjener du 7 ugers ferie.
  • Ansættelsesstedet er Staunings Plads 1-3, København V.

Ansøgning:

Ønsker du at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunikationschef Klaus Lange 31 61 27 87 eller digital chef Mette Laursen 30 62 75 76. Ansøgningsfrist er senest den 5. juni 2024 kl. 09:00. Startdato er 1. august 2024.

FOA - Fag og Arbejde