Oversigt

Brænder du for at arbejde med lejeret og almen lejeret, og vil du være med til at løse konflikter mellem lejer og udlejere? Så søg og bliv en del af en arbejdsplads, der vægter samarbejde og faglighed højt.

Vi tilbyder et stærkt juridisk miljø, hvor du kan styrke din juridiske profil og sparre med dygtige og engagerede kolleger i det daglige arbejde. Du kommer til at arbejde med et komplekst lovområde, som har betydning for mange menneskers liv og hverdag. Du får et udfordrende, men balanceret arbejdsliv.

Om jobbet
Som jurist hos os vil din arbejdsdag blive præget af mange forskellige typer arbejdsopgaver. Da huslejenævnene og beboerklagenævnet har ansvaret for korrekt juridisk sagsbehandling af høj kvalitet, lægger vi stor vægt på faglig sparring og løbende kompetenceudvikling, da vi tror på, at det holder os skarpe og opdaterede inden for relevante fagområder.

Du skal forberede sager til huslejenævnene eller beboerklagenævnet. Arbejdet består i at udarbejde indstillinger i sager til nævnenes møder, deltagelse i nævnsmøder og besigtigelser, efterfølgende formulering af udkast til afgørelser samt løbende kontakt med lejere og udlejere i forbindelse med sagsbehandlingen. Du får ansvaret for dine egne sager og står for den løbende sagsbehandling fra start til slut.

Vi arbejder i teams tilknyttet de forskellige huslejenævn og beboerklagenævnet, hvor vi både sparrer med hinanden om sagerne og hjælper hinanden med de opgaver, som er tilknyttet nævnene. Vi sætter teamsamarbejdet i højsædet, og der er altid et sted at spørge om hjælp, hvis man har brug for det.

Er det dig?
Du er uddannet bach.jur., cand.jur. eller cand.merc.jur. Du er proaktiv. Og du kender til forvaltningsretlige regler.

Da vi har mange sager, opnår du succes i stillingen, når du kan arbejde selvstændigt, strukturerer og prioriterer dit arbejde og herunder har et godt overblik og kan overholde deadlines. Derudover har du en forståelse for balancen mellem kvalitet og produktivitet.

Du har gode samarbejdsevner, og du besidder den fleksibilitet og imødekommenhed, der er en forudsætning i en offentlig organisation, hvor lejere og udlejere er vores kunder. Du har gode analytiske og skriftlige formuleringsevner og forstår at skære ind til kernen i en juridisk problemstilling

Vi ser gerne, at du har kendskab til og gerne praktisk erfaring med de forvaltningsretlige regler om sagsbehandling. Det er en fordel, hvis du også har kendskab til eller praktisk erfaring med boliglejeret og sagsbehandlingssystemet eDoc.

Om huslejenævnene
I Københavns Kommune er der otte huslejenævn og et beboerklagenævn. Hvert nævn består af en formand og to medlemmer.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomsten og kvalifikationer.

Stillingen vil primært være tilknyttet et af huslejenævnene, men kan give mulighed for rokering mellem forvaltningens enheder, hvor du løbende skal varetage ledige vikariater.

Tiltrædelse snarest muligt. Der vil blive indhentet reference(r) i forbindelse med ansættelsen.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamleder Maria Kjær 2331 3559 eller kontorchef Peter Heiberg på 2527 4459.

Sammen med ansøgningen bedes du uploade CV og karakterudskrift.

Søg via linket senest søndag den 2. juni 2024
Vi forventer at gennemføre samtaler i uge 24. 

Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.

Københavns Ejendomme og Indkøb