Oversigt

Er økonomistyring din spidskompetence? Vil du – sammen med os – være med til at løfte niveauet for 3F’s fortsatte digitalisering af økonomifunktionen? Og kan du sætte to streger under resultatet samtidig med, at du overholder deadlines? Så er du måske vores nye kollega på Hovedkassererkontoret i 3F’s Center for Økonomi og Drift.

Vi tilbyder en spændende stilling som økonomikonsulent i vores centrale økonomiafdeling – ”Hovedkassererkontoret” kalder vi det i 3F. Du bliver del af et velfungerende team på seks økonomikonsulenter – og du skal løse og koordinere forskelligartede økonomiopgaver i tæt samspil med kolleger og ledelse på tværs af vores forbundshus med 571 kolleger.

Økonomiafdelingen varetager en bred vifte af opgaver inden for budget, regnskab, løn, bogholderi, controlling og analyser.

Du skal arbejde med økonomistyringen og bl.a. budgetopfølgning for en række interne enheder. Derudover kommer du til at deltage i økonomirelevante projekter på tværs af organisationen. Arbejdstiden er 37 timer inkl. frokost.

Hovedansvarsområder

Som økonomikonsulent vil du primært arbejde med:

  • Løbende budgetstyring for enhederne i forbundshuset.
  • Optimering/automatisering af arbejdsprocesser.
  • Deltagelse i udarbejdelse af 3F’s budget samt årsregnskab.
  • Udarbejde BI modeller.
  • Økonomistyring af og deltagelse i projekter.
  • Statistikker og indberetninger samt andre ad hoc-opgaver, herunder økonomiske notater og beregninger.

Dine kompetencer

Du er en dygtig kommunikator og god til at skabe relationer på tværs, og du forstår at levere dine budskaber til alle niveauer i organisationen.

Derudover har du:

  • En omhyggelig og kvalitetsbevidst tilgang til dine arbejdsopgaver og trives med såvel store som små opgaver.
  • Flair for IT og tal.
  • Et drive og ønsker at bidrage til at forbedre arbejdsprocesser.
  • Evnen til at fungere godt i et travlt arbejdsmiljø, uden at miste fokus på dine opgaver.
  • En uddannelsesbaggrund – gerne HD, Cand.merc. eller tilsvarende. Erfaring fra en lignende stilling vil være en fordel.

Det er også en fordel, hvis du har erfaring med og dermed forståelse for at arbejde i en politisk styret / faglig organisation.

Vi tilbyder

Hos os får du faglige udfordringer i et velfungerende samarbejde med kompetente kolleger – og plads på et fælles 6-personers-kontor, hvor faglig og personlig udvikling prioriteres højt.

Vi giver os tid til at grine sammen ved kaffemaskinen – arbejdsglæde og trivsel er vigtigt for os. Hos 3F bliver du ansat under overenskomst med bl.a. god løn og arbejdsgiverbetalt pension. Vi bor tæt ved Vesterport station i det centrale København – og har lækker kantine og træningscenter til vores ansatte.

Skriv eller ring, hvis du har spørgsmål til stillingen – til centerchef Kenneth Engstrøm på mail [email protected] eller mobil 2424 2101.

Ansøgning:

Vi går ind for mangfoldighed og opfordrer alle kvalificerede til at søge stillingen.

Drop den traditionelle ansøgning – vi fokuserer på dit CV, hvor dine ansættelser enkeltvist er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater.

Send dit CV og ansøgning ved at klikke på ”Ansøg dette job” senest den 17. maj kl. 9.00. 

Vi forventer at afholde 1. runde ansættelsessamtaler onsdag den 22. maj, og 2. runde ansættelsessamtaler den 29. maj. Vi gør opmærksom på, at vi anvender personprofiltest i forbindelse med 2. samtale. Tiltrædelse er hurtigst muligt og senest 1. august 2024.

Hvis du vil vide mere om 3F som arbejdsplads eller om vores rekrutteringsforløb, kan du klikke her.

Fagligt Fælles Forbund, 3F, er med ca. 270.000 medlemmer Danmarks største fagforening. Vi leverer løsninger med udgangspunkt i medlemmernes hverdag. Vi sikrer medlemmerne uddannelse, godt arbejde med ordentlige løn- og arbejdsforhold via aftaler med arbejdsgiverne og i dialog med politiske partier.

Vi er en interesseorganisation i rivende udvikling. Bæredygtige løsninger med fokus på innovation og kvalitet, samt værdiskabende medarbejdere med engagement, er vores styrke. Læs mere om os på www.3f.dk.

Fagligt Fælles Forbund